Annons

Veckans träningstips

Träningstips | Publicerad 21 juni 2011

Veckans träningstips är backträning. Intervallträning i backe gör under för alla som vill få starkare ben och snyggare stjärt. Dessutom är träningen bra för konditionen eftersom pulsen ökar i backarna vilket stärker hjärtat. Backträning är det jag ägnar mig mest åt här i Alaska, men även om du inte har tillgång till fantastiska berg går det att backträna.

Så här gör du. Försök att hitta en brant bro eller backe som är runt 200 meter lång och spring upp. Jogga sedan ner i lugn takt. Upprepa övningen sex gånger. Det är jobbigt, jag vet! Men tänk på rumpan som skulpteras fram. Bäst resultat får du om du gör övningen regelbundet och ökar antalet intervaller till tio, men jag tycker att det är helt okej att ägna sig åt backträning lite då och då för att variera träningen.

Translate: English Deutsch Français Suomi
Annons
Kommentera

Om bloggen

bild på Sofia Hedström

av SOFIA HEDSTRÖM

Sofia Hedström är modejournalisten som springer maratons i klänning. I den här bloggen kan du följa med på långa och korta löprundor, få tips och råd på hur man springer både snabbt och med stil – och så har du möjlighet att ställa dina egna frågor till en riktig expert. Häng med!

Vill du kontakta Sofia, mejla henne på info@sofiaheadstrong.com

Arkiv